vrijdag 4 oktober 2013

Peniche

Islas Berlengas

Na een kleine 2 weken Nazaré werd het weer eens tijd om de landvasten los te gooien. Niet dat ik het beu was in Nazaré zeker niet maar ik wil nog zeker een weekje uittrekken voor Lissabon en omstreken en nog een paar haventjes als tussenstop richting Algarve. Voor november moet ik de bocht richting Algarve gepasseerd zijn, de herfst weet je wel. Het was een heerlijk dagje, wel weinig wind weliswaar, maar met weinig gaat het ook – doe ik al gans mijn leven :-)

Peniche
Eerst een uurtje op motor en nadien kwam er een windje tussen 7 a 8kn. Aan de wind wil dat zeggen dat we toch gemiddeld 4kn lopen, dat is al sneller dan wandelen en daar ben ik al dik tevreden mee. Net voor Peniche viel de wind wat terug en moest de stalen fok het laatste uurtje terug aan de bak. Tja het wordt hier al donker net iets voor 20u dus ja … met al die netten kom ik toch liever aan wanneer het nog licht is. Aangezien er nog grotendeels SW wind zat was het helemaal niet fris op het water, T-shirtenweer dus. Had graag gestopt op de Berlenga eilanden maar de deining was te groot om daar op anker te kunnen gaan. Die hoge golven zijn nog een gevolg van de depressie die hier een paar dagen geleden gepasseerd is. Geen probleem dan gaan we Peniche bekijken voor een dagje of 2. Zondag komt er een redelijk windje die me de 45mijl naar Cascais al zeilend kan laten afleggen. Wij hebben tijd ….. :-)   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten