vrijdag 1 november 2013

Lagos, even de riem eraf

Ik ben hier nu een week of 2 in het mooie Lagos en heb besloten om hier een maandje of 4 te overwinteren. Met nogal wat zeilers gepraat over welke de beste haven is in de Algarve om wat langere tijd door te brengen en allen komen ze met hetzelfde antwoord: Lagos. Dus heb ik ook besloten om hier voor wat langere tijd mijn 'tenten' op te slaan. Ik lig hier met een mooi internationaal gezelschap, leuk om talen te trainen. Maar toch ook hier blijven nogal wat plaatsen leeg??? Toen ik gisteren ging informeren of ik een plaats kon krijgen voor wat langere tijd, geen enkel probleem ik kon blijven liggen waar ik nu lig. Heb nog gelezen dat het veiliger was om een overwinterplaats op voorhand te bestellen, tja hier zal de crisis ook niet vreemd aan zijn denk ik. Van in Spanje was het ons al duidelijk dat het niet erg druk was met vertrekkers, blijkt hier ook. Lagos is niet de goedkoopste zeker niet maar heeft wel het meeste te bieden. Alle winkels blijven gewoon open en genoeg mogelijkheden qua openbaar vervoer ed.

Misschien tijd voor wat statistiek over de voorbije tocht:

vertrokken op 24 juni
aantal bezochte havens/ankerplaatsen : 40
afgelegde afstand : 1791 mijl (3320km)
alleen gezeilde afstand : 650 mijl (1200km)
gevaren tijd : 347uur waarvan 162 op motor
verbruikte diesel : 310l
betaalde liggelden : 1991€
aantal dagen op anker : 30




1 opmerking:

  1. Marc, dat zijn al mooie cijfers, een goed begin voor wat nog volgt. Geniet nu van het mildere klimaat en waarschijnlijk ook stukken droger dan hier.
    Vorige donderdag onze chef uitgewaaid, nu kan hij echt aan de slag!
    Zelf nog een 570 dagen op de (af)teller staan.

    groetjes, Patrick

    BeantwoordenVerwijderen