woensdag 2 oktober 2013

Praia Del Norte, Nazaré

Praia Del Norte, Nazaré
Sinds het weekend lag hier een 'laag' voor de Portugese deur die nogal wat regen en wind meebracht. Gisteren is de wind wat gevallen en begon het in de late namiddag wat op te klaren en deze morgen is het zonnetje (nog wel wat waterig) alweer van de partij. Dat laag bracht mee dat de wind sinds vrijdag zuid stond en dus geen goede richting om verder af te zakken. Die paar dagen slecht weer hielden me dan ook binnen wat het interieur ten goede kwam. Zolang de zon schijnt leef je buiten tot het bijna donker wordt. Van de regenperiode heb ik dan maar gebruik gemaakt om wat te kuisen wat na 3 maand varen zachtjes aan nodig was :-) Tegen het weekend zal de wind terug uit het noorden komen, en dan gaan we terug wat zuidelijker proberen komen.
Het slechte weer maakt dat je met wat boten wat langer samen blijft en maak je wat beter kennis, mijn overburen zijn een Fins koppel 50tigers die 1 a 2 jaar met de boot er op uittrekken. Hij spreekt geen woord Engels ? niet gemakkelijk om zo te reizen denk ik maar. En mijn naaste buur is een Franse ondernemer die hier een bedrijfje heeft en hier dan ook veel tijd doorbrengt, zijn 'bootje' is een paar maten groter dan mijn lady maar hij is een heel joviaal man. Hij gaf mij nogal wat tips ivm de volgende havens. Hij reist nogal wat rond voor zaken maar Portugal blijft hij 1 van de leukste landen vinden, vooral de mensen die ondanks de zware crisis blijven lachen.
http://www.youtube.com/watch?v=u5LgrvoQyeg
Op het bijgevoegde youtube filmpje kan je het record zien "van de hoogste golf surfen" dat hier op Praia Del Norte gevestigd is. Goed voor surfers minder goed voor zeilers :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten