dinsdag 8 oktober 2013

Cascais

Nog altijd op anker, het weer is te mooi om al in de haven te gaan liggen. Met de dinghy ben je zo aan de wal, het is wel geraden om hiervoor een goede “parkeerplaats” te vinden. Zo maar aan een steiger in de jachthaven gaan vastmaken kun je beter niet doen, je hoort verhalen dat men vroeger wel eens de dinghy losmaakte en liet drijven. Ook op plaatsen van vissers gaan liggen is zeker geen goed idee. Maar er is altijd wel een veilig plaatje te vinden in een haven. Het blijft opletten natuurlijk, toen ik gisteren van een wandeling terug kwam zat 1 van de drijvers wat geklemd tussen de opkomende zee en een betonnen pilaar. Geen schade echter de roeispaan had de dinghy beschermd.
Het feit dat ik hier wifi heb op mijn ankerplaats maakt het ook wat comfortabeler om wat langer te blijven liggen. Net voor mijn vertrek, eind juni, heb ik nog een “Turbo wifi” antenne geplaatst buiten naast de zonnepanelen. Ook in de havens is dit een zeer goede investering. De wifi antennes van de marina's staan meestal in de buurt van het bureau wat voor de verste steigers soms een probleem geeft ivm goede ontvangst. Met deze buitenantenne had ik overal ontvangst en moest niet zoals velen met een laptop op de schoot ergens op zoek gaan naar een goede ontvangstplaats.
Tot nu toe vond ik ook op ankerplaatsen ook meestal wel een vrij wifikanaal. Een goede wifi verbinding vind ik wel heel belangrijk om iedere dag, indien men onderweg is, een nieuw weerbericht te kunnen opvragen. Tevens beschik ik ook over een Portugese SIM kaart van Vodafone waarmee ik ook op het internet kan geraken voor een eventueel weerbericht of andere info. Het leuke is zelfs dat je hiermee op internet kan als je een paar mijl uit de kust ligt. Duur is dit niet meer voor 10€ kan ik 10 uur van het Vodafone netwerk gebruikmaken (3 maand geldig) met een vrij behoorlijke snelheid. De sim kaart steekt in een unlockte USB stick welke je op de pc kan aansluiten, een smartphone kan ook natuurlijk. Die unlockte USB stick heb ik nog mij aangeschaft in de betere electronicazaak – Aldi dus :-)

4 opmerkingen:

  1. maar hoe zit dat dan; hoe ga jij de 15e oktober doorbrengen? Op die dag vieren oa volgende famous personen hun verjaardag; Sarah Ferguson, Tom Boonen, Sandra Kim, Ingeborg, Tito Jackson, FriedrichI Nietsche, Richard Carpenter, Tanya Roberts,John Lawrence Sullivan... ken je er nog meer?
    Veel plezier die dag (en ook alle andere dagen!)



    BeantwoordenVerwijderen
  2. eenzaam maar vrij :-) een paar in uw rijtje zijn al dood dus ....... of het zou moeten zijn dat jij nog op bezoek komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Marc, al even geleden dat ik je blog nog had gelezen, blijkbaar loopt alles goed, laat de eenzaamheid niet binnen komen, want als je daar aan went geeft dat achteraf geen goed gevoel. Ik tel nu ook de dagen af, volgende week donderdag ben ik ermee weg, maar niet zolang als jij natuurlijk, conditie is volgens mij dik in orde(dacht ik vorig jaar ook, maar nu heb ik me veel beter voorbereid, dat hoop ik tenminste. gingen jullie ook niet weg ergens deze periode, anders email je maar naar mijn adres, dan blijft de conversatie tussen ons.
    het ga je goed Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eenzaam ben je alleen maar als je dat echt wil, heb genoeg leuke babbels :-)

    BeantwoordenVerwijderen