woensdag 9 oktober 2013

Cascais, Boca do Inferno

vuurtoren Cascais
Cascais, aan de monding van de Taag, is meer dan een bezoek waard. Het is wel een toeristische trekpleister en aan de grote verzameling indrukwekkende villa's te zien ook wel de speeltuin van de “meer begoedigden” van Lissabon. Er is een mooi uitgestippelde wandeling langs de meest interessante punten in de stad. Het is niet direct mijn ding om voorgekauwde toeristeninfo als leidraad te gaan gebruiken maar dit geeft snel een mooi beeld van wat deze plaats te bieden heeft. Ik heb tijd genoeg en kan nadien de plaatsen die mij meer interesseren wat beter gaan bekijken, ieder zijn meugje :-)
Ook hier zijn de kusten weer zeer mooi, door het noeste beukwerk van de oceaan worden er prachtige sculpturen gepolijst.
Boca Do Inferno
De Boca Do Inferno – muil van de hel – is blijkbaar een heel gekend punt. Hier komen met de regelmaat van de klok autocars toe waarvan de inzittenden onder toezicht van een gids beperkt mogen uitzwermen, hier ook weer ieder zijn meugje. Blijkbaar hebben de Chinezen de wegwijzers naar hier ook gevonden want er liepen er nogal wat rond.

Heel mondain en heel mooi verzorgt met genoeg plaats voor groenaanplant & parken, Cascais bevalt mij zeker en vast.

Naast mij ligt een boot met 6 jonge zweden aan boord die een jaartje wat meer van de wereld willen verkennen. Wij hadden hen ook al tegen gekomen op andere ankerplaatsen. Toen we in Muros met de dinghy aan de wal kwamen vroeg 1 van hen of de dinghy niet te koop was ? Blijkbaar is dat probleem nog niet helemaal van de baan. Toen ik nog een avondwandeling wou gaan maken waren 2 van hen aan het proberen hun buitenboordmotortje te overtuigen om terug naar de boot te varen, de buitenboordmotor had er duidelijk geen zin in :-) Ze hadden net etensstock aangelegd want hun dinghy zat afgeladen vol met blikvoer maar vooral veel drank precies, blijven in de warme streken duidelijk. Ik heb hun dan maar met mijn 2 pk'tje (niet de auto) naar hun uitvalsbasis gesleept. Ik vermoed dat ze toch nog wat moeten opruimen want het dek ligt overvol. Eind deze week beginnen ze aan hun overtocht richting Canarische Eilanden. Het is alvast een plezant gezelschap.

Boca do Inferno

Geen opmerkingen:

Een reactie posten