maandag 27 augustus 2012

Ile De Bréhat - Lezardrieux

Gisteren met een lekker windje Beaucette verlaten met richting Bretagne. Echter een beetje over halfweg zakte de wind in zodat we de laatste uurtjes toch nog op de motor verder moesten om voor het donker aan te komen op het mooie Ile De Bréhat. Dit is een klein eilandje aan de noordkust van Bretagne bewoond door een 250 tal mensen. In de zomer zijn daar 1000 mensen met 100den bezoekers per dag die met vedettes aan en afgevoerd worden. De nacht op anker doorgebracht. In de loop van de morgen begon de wind terug zijn kop op te steken en met vlagen tot 6bf aan lagerwal liggend zijn we op de middag verkast naar Lezardrieux, wakker worden boven op de rotsen trekt ons niet zo aan. Het was een mooie zonnige middag en nu op de late avond terug een stevige bui, wat voor een zomer is dit ??? Nochtans las ik dat Frank De Boosere beweerd dat het een perfect normale zomer was ??? Tja gelukkig ben ik geen weerman want ik voelde dat toch iets anders aan, de kustjongens zijn nochtans ook verre van tevreden. We hopen dat het weer wat rustiger wordt want we zouden toch nog eens terug naar het eilandje willen. Foto : Ile De Brehat van op onze ankerplaats, zalig.

1 opmerking:

  1. Tot nu toe ben je goe bezig; veel drinken, af en toe eens zeilen als het niet te weinig waait, of niet te veel, of niet te nat is, op tijd eten (zeer belangrijk).
    Ik vraag me af wat het verschil is met wat je hier deed?

    Ik heb zelf een zeilweek achter de rug op het Grevelingen (Brouwersdam)(welliswaar in een Valkje van 6,5 meter), met goed gevolg theorie en praktijkexamen gedaan en in het het bezit van mijn eerste zeilbrevet. In Nederland aan het studeren voor mijn groot vaarbewijs en navigatie (veel beter geregeld dan in ons belgiekske). Later kom ik je dan rammen op de caraiben, en kunnen we verder varen op 1 boot.
    Wij wensen je nog enorm veel plezier en tot eind september?

    Eric en de rest van de TACB/D3 (en ook de Hans)

    BeantwoordenVerwijderen