maandag 20 augustus 2012

Een schoon manneken !

We namen een extra rustdag in Cherbourg. Gisteren namiddag hadden we eindelijk een uitbundige zon, vandaag na het optrekken van de morgennevels idem dito, zon eindelijk. Blijkbaar hebben we toch de goede keuze gemaakt om over te steken. Omdat het zo lekker weer was had ik ook zin om eens onder de boot te gaan kijken of er niets in het schroef zat en ook eens checken op aangroei. Hier en daar war pokken verwijderd maar globaal viel het mee. Onder de steiger hingen dikke mosselen, niet direct voor comsumptie (niet zot van een dieselsmaakje) maar om te vissen. ik plukte er een 20 tal en kookte die een 10 tal seconden  zodat ze wat vast werden en niet te zacht. In de late namiddag toch een lijntje uitgegooid met de mosselen en pfffff al na een half uurtje had ik dat schoon manneken aan de haak, het is geen zeebaars maar een soort tandbaars. De juiste naam ken ik niet maar dat geeft niet ik hoef het niet op de menukaart te zetten. Deze mooie jongen gaat morgen op de grill. Het spijtige was wel dat ik na een half uurtje al moest stoppen met vissen.
Gisteren bij de oversteek van Poole naar hier had ik ook de hengel uitgegooid en na 2 uur moest ik ook al stoppen, 10 makrelen was genoeg. Morgen maken we er vissoep van met rouille, venkel, tomaat, verse makreel en een scheut pastis (Michéle's recept).
Normaal vertrekken we morgen voor een paar daagjes Alderney, het noordelijkste van de Kanaaleilanden. Dus waarschijnlijk geen internet voor een tijdje. Het goede nieuws ik dat ik daar op krabben kan vissen !!!! haaaa

1 opmerking:

  1. He Sailor, we zullen hier wel stomen in eigen nat.
    Geniet van al het goede en groetjes aan de crew.

    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen