vrijdag 20 mei 2016

Bahama's, Bimini

De zeiltocht van Cuba naar Bimini, Bahama's was rustig. Wel heel windschiften dus heel veel werk aan de winkel om de zeilen te regelen. Ik had onmiddellijk een  warme golfstroom in de goede richting verwacht maar dat viel tegen. Aan de wind zeilend stond er een halve knoop stroom tegen??? Aangezien ik niet voorbij  Florida in 1 slag kon geraken deed ik een slag in de richting van Havana. Eens ter hoogte van Havana begon de stroom dan toch mee te lopen, vreemd? Vanaf dan ging het snel met 2 knopen stroom mee in de goede richting. 400 mijl in 3,5 dagen was prima.
Bimini zelf was niet zo interessant. Natuurlijk omdat ik door 7 weken in het prachtige Cuba verwent was. Bimini is een smalle strook koraal zonder mooie natuur buiten de mooie heldere blauwe ondiepe baaien. Die had ik echter al op veel plaatsen gezien. De prijzen voor etenswaren zijn zeer hoog. Alles moet natuurlijk aangevoerd worden per schip. Ik ging slechts 1 maal een biertje drinken op een terras, de rekening van 9 dollar viel mij wat tegen. Ook de inklaarrechten vielen tegen met 300dollar! Na  voldoende groenten en fruit aangevuld te hebben ging ik dan maar verder richting Bermuda.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten